tisdag 29 juli 2008

Dag 2: DJ Sleepy, Skalman och en föreläsning om CC marknadsföring

Tisdag. Har känt mig som DJ Sleepy hela dagen, slöat mestadels och det märks att energin fattas där. Mycket av att kroppen inte har van sig vid att inte få lättsmält mat i magen utan måste förlita sig på reserven, glykolgenet. Den första veckan är den svåraste att bemästra säger de flesta som har provat. Undrar hur det känns då reserven är slut och kroppen börjar på att bryta ner kroppsfett till ketoner/energi? Jag hoppas och antar att matbegäret kommer att minska.

För att dels komma ihåg att ta påsarna har jag lagt in sex stycken påminnelser på min iphone som "varnar" för en ny påse. Lite grann som Skalmans Mat- och sovklocka! Tanken är att jobba in tiderna så att man är van dem då man börjar fasa ut pulvret mot normal kost.

Tiderna är 8, 9, 12, 15, 18, 21. Efter kuren kommer jag att först byta ut 8 målet till frukost, sedan resten med pulver. Vidare lunchen samt middag. Mellanmålen vet jag inte hur jag gör med men troligtvis blir det frukt eller proteindrink då jag tränar.

Jag och en kompis, K, var och hälsade på U & E som håller på att flytta till en större lägenhet. Jag hade förberett mig med en påse nutrilett för att ha då det bjuds på kaffe och kaka. Reaktionerna blev blandade när jag berättade om min lilla kur, U tyckte att det var lite stjärtigt att käka nutrilett, kanske det men jag har ju karaktären till att motstå yttre påfrestningar (än så länge). Kanske skulle Cederoths (företaget som producerar och marknadsför medlet) snegla på Coca-cola. CC har i många år haft Coca-cola light som sitt sockerfria flaggskepp. Förra året om jag inte minns fel introducerades Coca-Cola Zero, en ny typ av sockerfri Coca-cola. Innehållet var nästan identiskt med light men sötningsmedlen Sackaros och Aspartam används fifty-fifty. Varför detta kan man ju fråga sig, jo Coca-cola hade märkt att konsumenten av light versionen var till större delen kvinnor. Givetvis vill ett företag nå alla målgrupper så CC producerade en ny läsk med en "häftigare" profil än den beprövade versionen. Detta för att attrahera främst unga män till att köpa Coca-cola. Svarta ettiketter, graffitiliknande grafiska element och siluetter av yppiga damer. Jag har inga fakta hur det har gått men lanseringskampanjen var tydligen den största CC har haft på 22 år. Läsken säljs nu i 78 länder. Mitt eget beteende vid läskkylen är väl en zero före light. Originalet om zero inte finns. Undrar hur en "pimped" nutrilett påse skulle se ut?

Om man går in i en byggarbutik så möts man av tusen och tusen varianter av burkar med diverse preparat för att bygga muskler (kolla in typ Budo-fitness webshop kan ni ju föreställa er!). Spinn vidare på det konceptet. Då kanske U inte tycker att det är så stjärtigt nå mer :-D Om jag får tid imorgon ska jag göra ett litet förslag på burk!

Oj oj nu grillar grannarna. Underligt att man känner minsta lilla "doftmolekyl", det har man aldrig gjort förrut. Hoppas att kotletterna blir brända. :-D (typ 19.20...)

Imorgon bitti tänkte jag testa att gå en runda här på Haga för att se hur kroppen funkar med lite fysisk ansträngning. Höres!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida