torsdag 31 juli 2008

Dag 4: Produktutveckling del 2.

Torsdag och fjärde dagen. Tyvärr känner jag ett visst motstånd att hiva i sig dom här drinkarna men trägen vinner. Brukar köra 40 cl vatten på en påse (33 gram). Det blir lite tjockt men det har funkat bra tills nu men jag kanske skulle köra 50-60 cl och se om det funkar. Uppdatering följer.

Nu ska jag anknyta till tisdagens inlägg där jag skulle pimpa förpackningarna till pulvret så att det ser lite mer maskulin ut. Lite mer produktutveckling. Påsarna innehåller 33 gram pulver, undrar hur stor tablett man skulle få om man skulle pressa pulvret? Jag antar att de blir större än vad man kan svälja men säg 4 tabletter per "måltid". Det borde väl funka? Då kanske man kunna plocka bort smaksättare och sånt som gör drycken lite mer drickvänlig. Sen efter dessa är svepna bör man ha typ en 7:a vatten för att tabletterna ska svälla down stairs.

Känns som om efter dessa 8 veckorna lär jag ha utvecklat ett nytt VLCD medel för oss karlar!

De här pissstickerna jag har för att se om och hur mycket ketoner jag har i blodet blir bara mer lila, vilket är jättebra för då vet man att kroppen har slut på glykogen samt att den kalasar på kroppsfett.

Tja!
Förresten jag har gjort av med ett pakett nutrilett, ett paket om 25 påsar. Two left to go. Sedan får jag se om det blir någon annan smak. Av nutrilett märket finns det vanilj och skogsbär men bara på 15 påsförpakningar och de är dyrare...Nu kostar en dag ca 48kr...

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bra Henrik verkar ju gå finfint det här. Du vet att jag tryckt i mig mängder av pulver av olika slag. Det bästa e när den äckliga smaken o drycken fylld av aspartan övergår till att smaka gott o kroppen känner ett beroende av den.

kör hårt.

1 augusti 2008 kl. 11:44  
Anonymous Anonym sa...

det var ronny som skrev det ovan..

1 augusti 2008 kl. 11:45  
Anonymous Anonym sa...

Följer din kamp med spänning och är redan nu kraftigt imponerad över din karaktär, själv fixar jag inte pulver överhuvudtaget :)
Kramar från Hälsíngland!

1 augusti 2008 kl. 12:04  
Blogger Henke sa...

Ronny som tur är så slipper jag aspartan:et!

2 augusti 2008 kl. 10:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida