söndag 5 oktober 2008

Dag 70: Björklöven - Almtuna 16-0

Var på ishockey idag. Trevligt, vi vann med 16-0 mot Almtuna!
Mycket spänning och dramatik! Lövens "nya" måvakt, Sehlstedt borde ett hund jobb och sopade undan alla Almtunas målchanser. Bra jobbat!

Undrar hur mycket kallisar en ishockeyspelare gör av med på en match? Jag kan tänka mig att det är något mer än min dagsranson på 666 kallisar!

På tal om sport, jag mötte en arbetskompis, Herr B i Squash i veckan. Kämpade på tappert i en dryg timme. Sedan tog vi 15 minuters bastu utöver timmen. Lite vimmelkantig i skallen samt tokhungrig i magen. Blev till det bättre då jag drog i mig en 7:a vatten och en shot av nutrilett!

Det är jäkligt skoj med squash. Sedan har jag fått erbjudande om att spela innebandy igen. Vilket jag har tackat ja till. Tyvärr ingår det inga spelarpengar utan bara svett och risken att få små runda svidande rådnader kring benen. Jaja det blir nog bra.

Med tanke på att jag har satt som ett mål att träna tre gånger per vecka har jag fyllt 1,5 gång. Bandyn är stående samt squashen är ju tjatbart, i ledningsstaben så är vi 4 "squashspelare". Så man borde kunna få nån att ställa upp. Annars har IKSU en spelarstege som man kan vara med i om man vill. Har testat det tidigare, när jag pluggade. Lite halvsvårt att spela då man är "sämst" då de som man spelar mot har just blivit petade från en övre position. Känns bättre om man kommer in så att man inte är "sämst". Men å andra sidan är ju stegen till för att man ska bli bättre...

Det där med att Björklöven vann var ju inte riktigt sant... Löven förlorade med 1-4...

Det kanske är dax för att in tappra trotjänare sen förr, Pingstkyrkan. Då funkar det säkert bättre att spela puck.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sant... jag glömde frukosten idag. Jag åt lunch istället. Jag försöker sluta med godis men ibland svårt. Jag kan handla utan att köpa godis :) så inget problem vad som är problem är att jag kan äta på veckan, bättre en dag, helgdag istället. Det kommer nog allt eftersom. Kul att de går bra för dig :)

5 oktober 2008 kl. 23:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida