lördag 6 september 2008

Dag 41: Strandpromenad och kräk

Uppe med tuppen imorse, tyå halv nio (rätt bra för att vara en ledig dag). Jag hade bokat tvättstugan för lite större mängd tvätt kl 7-11. Det går lite fortare än om man kör med min egen maskin i lägenheten. Missade tiden men kunde med lite tur styra upp en tvätt iallafall. Under tiden den rullade så gick via väst på stan ner på standpromenaden. Gick rätt bra, tog heading mot Backenkyrkan men vände om vid småbåtshamnen och gick in mot stan. Promenad i ca 1,5 timme.

Det känns i benen och armarna (efter tvättbärning) så jag undrar om jag inte tuggar muskler än fett. Det är ju inte det man vill. Måste nog få igång vardagsmotionen varje dag så att man håller tillbaka konsumtionen av muskler...

Fick ett samtal av kusin tillika pizzamannen, PA. Roligt att få samtal ifrån folk som man inte har hört av på länge. Han håller på att styra upp ett eget projekt där han ska bli fit for fight tills i sommar. Han ska köra ett 16 veckors program där han ska träna abs (magmuskler) tills man får det berömda sex packet. Håller tummarna.

Tydligen klarar man det med hjälp av lite gummiband och en pilatesboll. Lite mer information finner ni här. Jag får väl hoppa på det programmet då jag har kommit ner till 80 kg. Jag ska iallafall se hur det går för PA och jag vet att han kommer att klara det!

I bland kan man få känslan av att det är några som inte tror på mina uppoffringar och att jag kommer att gå upp lika mycket som jag har gått ned. De får tro det om de vill (vi har ju religionsfrihet i sverige) men för deras bästa, spelar jag den här.

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag skulle gärna äta frukt men får inte ner det pga halsen, får inte ner så mycket för tillfället. Annars var de nog en bra idé. Jag får hålla mig till min cola... den sviker mig inte iaf.

6 september 2008 kl. 15:49  
Anonymous Anonym sa...

Vi tror på dig!!!!!!!!
Morbrodern är avundsjuk då han väger
85 kg och kommer inte under den vikten.

Är ditt pulver lika gott som tomtebrus som jag drack som ung?

7 september 2008 kl. 14:04  
Anonymous Anonym sa...

"Är ditt pulver lika gott som tomtebrus som jag drack som ung?"

nja, det vette fan. Tomtebrus låter ju gott men nutrilett gör det inte.

Natrilett smakar som det låter, fördjävligt.

Se mer i Faq:n

7 september 2008 kl. 18:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida