tisdag 16 september 2008

Dag 50: matchvikt och grej


Long time no see som man säger på utrikeska. Det har gått fem dagar sedan mitt förra inlägg. Jag har gjort en hel del (faktiskt).

Jag har vandrat runt nejden och ungefär 2 timmar om dagen! Vilket jag tror byggt lite muskelmassa som jag tidigare tappat. Sedan har jag sett två filmer, den ena "Wanted" med Angelina Jolie. Say no more! Stackars Brad som blir bräddad av mig! Jag får ta och bita i det sura äpplet och välja det stora ungkarlspaketet* om Angelina faller för mig (vilket hon gör...). Hon har nämligen sex barn varav fem är adopterade och ett är hennes eget. Eftersom ett hennes eget så kan det finnas möjlighet till ett till. Men jag kan tänka mig att det blir jobbigt med 7 barn! Men "A man got do to what a man got to do". Jag ska höra med P hur det går för honom (för närvarande 5 kids!).

Sedan har jag sett ARN som inte var nåt vidare. En svensk film som alltid är dåliga. Det är ju en korsriddarfilm vilket man tror ska innehålla mycket slag och svärd å sånt men icket. 1 nutrilettpåse av fem möjliga får filmen av mig. ARN

Hur som helst har jag vägt in mig idag. Trevligt!

Lite stats
Nuvarande vikt: 91kg
Startvikt: 107,5kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 16,5kg
BMI: 25,5 "BMI" att gå ner till normalvikt: 0,5 BMI enheter

Massa att gå ner: 11 kg.

Nu till grejen jag har gått ned; en Kärcher - Högtryckstvätt K 5.85 MD plus

Bäst-i-test-maskinen, perfekt för villaägaren som använder sin tvätt mer frekvent och på större ytor. I standardutrustningen ingår användbara tillbehör som gör arbetet synnerligen komfortabelt, bl.a. slangupprullare. Arbetstryck 140bar. Effekt 2,1kw. Vikt 16,5kg.



* När man är över 30 år och har någon sambo så finns det bara två utvägar. De kallas för Lilla och Stora ungkarlspaketen. Detta är följande:

Det lilla ungkarlspaketet: man träffar en tjej med ett barn och egen produktion är möjlig.

Det stora ungkarlspaketet: Man träffar en tjej med två eller fler barn. Ingen egen produktion är möjlig.

Sedan finns det en jackpot som om man har tur kan få. Det är man träffar den rätta utan barn och produktionen kan gå på högtryck. Givetvis måste en inkörningsperiod ske. Eftersom jag har tur och både karisma och charm så tror jag att jag vinner jackpoten!

Tack till Ingenjör J för att du har rätt ut vad paketen innebär!

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag och Mikaela tyckte oxå Wanted var grym. Kan inte riktigt hålla med dig om Angelina, dels för jag har strået vassare flickvän, och sen så verkar hon smått galen som skaffat sig 6 barn. Jag menar, hur hade hon tänkt ha tid för dig? Sen gissar jag att du gör en "Mårten ala Madeleine" med henne, dvs är så hard to get att hon inte känner till dig ens :)

Men du, endast 11 kg kvar, det är grymt!!

//Leffe

16 september 2008 kl. 02:59  
Anonymous Anonym sa...

Jag kan intyga att en promenad är riktigt, jag mötte nämligen H o L i IRL under en tur vid sjön. Måste vara kul o vara ute och gå när du slipper ha högtryckstvätten på ryggen :)

16 september 2008 kl. 15:46  
Anonymous Anonym sa...

Är det inte dags för en bild snart? Jag undrar om jag kommer att känna igen dig. Och du mig... + 6 kg efter 21 veckor.

17 september 2008 kl. 18:30  
Anonymous Anonym sa...

:) ja varför inte. Jag är rätt mörkrädd... så gillar inte gå på kvällen själv. Jag får se när de passar galet mycket nu med plugget. Kul att de går bra för dig.

18 september 2008 kl. 23:22  
Anonymous Anonym sa...

Börjar nästan bli orolig för att jag inte kommer att känna igen dig när jag kommer till Umeå igen när hälften av dig bara går upp i rök! ;)

19 september 2008 kl. 22:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida