måndag 6 oktober 2008

Dag 71: Henrik, trebarnsmamman och Folboxen Midgårds glimt

Måndag vid lunchtid: Inser att historien håller på att ta slut då jag endast behöver kämpa ner ca. 5,3 kg. Då har jag nåt målet! Tyvärr blir det nog nån vecka till med lite vanlig mat och påsar då jag har till avsikt att finjustera vikten så att jag väger 80kg då jag äter normalt.

Jag börjar med att byta ut frukostpåsen till vanlig frukost med lite kolhydrater. Det innebär att bröd är ej intressant. Iallafall i början.

Hur som helst, måndag och ny rapport om viktläget

Nuvarande vikt: 85,3 kg
Startvikt: 107,5kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 22,2 kg (Antagligen efter 142 dagar till -> 22,2 x 3= 66,6)
BMI: 23,8 "BMI" ,
Massa att gå ner: 5,9 kg

Prognos över framtidens viktnedgång: innan novembermånad skall jag vara på 80kg.

I princip väger jag lika mycket som en tre barns mor bär hem varje måndag i form av mjölk. Oftast har affärerna "extra pris" vid köp av 5 st 1 liters mjölkförpackningar. Oftast slinker det med "ta 3 betala för 2" 100 grams chokladbitar medan hon väntar i kassan. Godiset är ju placerat med omsorg sist på shoppingrundan, alldeles vid kassan. Så 5,3 kg i mjölk och godis.

Saker jag har gått ned.



Midgårds Glimt
Nords Gabriella fölade den 18 maj en son. Han är rödblack med stjärn. Han var 70 cm hög och 22,2 kg tung. Han är född 4 veckor för tidigt, men pigg och framåt ändå. Han är e. Abildores Kenzo RS DK-SH 461 och ska heta Midgårds Glimt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

duktig o rolig du henke
/jimmy

6 oktober 2008 kl. 13:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida