tisdag 7 oktober 2008

Dag 72: Snart signar Henrik på ett modellavtal med klädkedjan Dressmann



Jag gick tillbaka i bloggen några inlägg och fick upp mina fyra mål. Det var ju

1. Gå ner till 80kg, vilket är snart är avbokat
2. Börja träna minst 3 gånger i veckan.
3. Springa uppför Bräntberget (i den brantaste av de branaste brantar)
4. Springa 5000 m på 28 minuter

Mål 1 är ju snart avklarat, det innebar inte så mycket fysisk uppoffring men dock en hel del psysisk uppoffring. Vi säger att det tar ca 13 veckor att nå 80 kg. I fredags fyllde jag 32år (Jag blir mer och mer lik en sån där kille som glider runt i Dressmann's reklamfilmer. Så där kostymsnygg och mystisk.... haha ) det vill säga har jag levt 1664 veckor. 7,9 promille av dessa 1664 veckorna har jag left på svältföda. Inte så jävla mycket!

Mål 2 har jag inte börjat på än men lite övningar i form av squash och promeander har det blivit. Jag anser att det inte är någon omöjlighet att nå tre tillfällen per vecka. Fråga. Ska man räkna in promenader som ett träningatillfälle? Det tycker inte jag kanske som komplement utifall att man inte hinner upp på iksu. Vad tycker ni? Kommentera!

Mål 3 är ju relativt enkelt men jag tycker ändå att jag måste prestera brantspringet med stolthet. Det ska kännas bra och jag ska kunna prata normalt utan flås efter nån minut typ. Vi får se. Jag meddelar då jag är redo för toppförsöket. Man måste få ihop en fanclub ju.

Mål 4 känns lite hårt i dagsläget. I början av viktnedgången började jag lite smått med löpbandet på Iksu. Vilket resulterade i en svulten Henrik. Inte bra. Hur som helst körde jag 3,5 kilometer på ca 35 minuter. Vilket jag då kände var hyffsat. 28 minuter är ju rätt lite tilltaget men innan sommaren 2009 lär målet vara nåt.

Sedan vill jag tacka alla som uppmärksammade mig den tredje oktober! *bugar*

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tjena Henke...jo Promenader med vikter runt fotleden o stavar i högt tempo en Timme är ett träningspass, helst ska det luta uppför:)

Uppför Bräntis innebär ju bara oerhört starka ben:)
Bra du öser på löpbandet, drick vatten före under o efter bara, håller du balansen i kroppen.
Sen snart om du ska träna så hårt, äta normalt ibland få energi, så du inte vissnar:)

ha de gott..själv två pass på Isku idag...du ska prova Aqua Power bra för kroppen:)sen bubbla o basta så skönt:)


Mvh Jimmy

7 oktober 2008 kl. 15:14  
Blogger Henke sa...

Det verkar som du är en IkSu:anist, då borde vi köra nån squash nån gång!

Vattengympa är ju för fags and queers!

Nä skämt åsido så kan jag testa iallafall.

Ska testa med vikter kring fotlederna. Det låter ju kul!

7 oktober 2008 kl. 17:53  
Anonymous Anonym sa...

Promenader i rask takt med eller utan vikter/stavar ÄR träning!!! Kanske inte det effektivaste om du ska bygga muskler å så... Men som Jimmy sa, kom ihåg att få i dig tillräckligt med energi både före och efter ett rejält pass. Vi kör spinning på IKSU så häng på vet ja! Men det krävs nog mer energi än "pulver" för att orka ett spinningpass!!? (utmaning) Kramar, M&M

9 oktober 2008 kl. 10:46  
Anonymous Anonym sa...

Det blev nåt mysko i namnet... ???

9 oktober 2008 kl. 10:47  
Anonymous Anonym sa...

Promenade är absolut träning! Bara de varar i minst 30 minuter. Och målet med löpningen kommer du klara galant när du får i dig mer kolhydrater och magnesium - kanske en banan? Då slipper man kramp och total dästhet! Go Henke!!

10 oktober 2008 kl. 21:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida