måndag 4 augusti 2008

Dag 8: Viktredovisning och en man som är knarkarsmal

Nu har det gått en vecka sedan jag på började projektet. Varje måndag kommer jag att uppdatera statistiken för vikt och bmi. Här är den nuvarande statusen:

Nuvarande vikt: 103kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 4,5kg
BMI: 28,8

Enligt BMI har jag inte fetma längre utan bara överviktig. Jag vill poängtera att "överviktig" är gällande min vikt och inte hur jag uppfattas av mig själv och andra. Jag är lika viktig som alla andra ;-)

Så här räknar du ut BMI:




Överviktig är man om man har ett BMI som är mellan 25-29,9. Om når min målvikt har jag ett BMI på 22,4. Vilket är mitt i intervallet för den som är normalviktig. BMI för normalviktig går mellan 19-25. En bra BMI räknare finner du här

Denna viktnedgång är nog den största vi får se under denna åtta veckorsperiod. En del i denna minskning är glykogen som fylls på när jag börjar äta på riktigt och inte på denna icke näringsrika käket.

Nu över till en man som troligtvis inte har ett BMI över 19, han är nämligen knarkarsmal.



See Y later

*VIKTIGT MEDDELANDE till mams & paps: Jag har fixat möbeltassar till fotöljerna! SLUT PÅ MEDDELANDE*

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Yeah good work! Pimpad över din framgång... jag kan lätt säga att nej fy fan för såna påsar, klarade 3 dar blev helt yr. Kan vart att jag höll igång så mycket. Min kamp börjar på tor med inskrivning... två dar, sen igen den 21 aug. Kommer följa dig, jag får se om jag bloggar på bilddagboken ang min vikt... kanske :) Kramis

4 augusti 2008 kl. 23:09  
Blogger Henke sa...

Tjena!

Om du peppar mig så peppar jag dig!

Det här med att man känner sig yr i början av kuren är helt normalt. Kroppen har kommit till ett stadium att glykogenet har tagit och den vet inte hur den ska "hantera" detta.

Jag antar att detta är en varningsmekanism för att energin håller på att ta slut. Efterhand så börjar kroppen att producera ketoner av överflödigt fett. Yrigheten avtar.

Man ska se till så att man är ute och rör på sig. Annars tar kroppen musklerna först. De är enklast att bryta ner. Man är väl lat i grunden :-)

Men det är som sagt att man har karaktär. Jag har typ en flarra vinäger och ett smörpaket i kylen. Troligtvis är väl smöret härsket. Vilket är normalt hos mig. Antar att jag inter äter på rätt sätt...

4 augusti 2008 kl. 23:30  
Anonymous Anonym sa...

Japp :) Mmm men jag höll på att planera massa lektioner osv, jag åt även lunch annars hade jag inte kunnat fungerat alls *S*. Min mammas fick tipset att äta 7 påsar istället för 5, eftersom de är förlite energi. Det gick bra för henne :) tänkte bara tips. Hm jag undrar vad jag äter på för fel sätt, men troligast, förlite grönsaker, aldelse förlite motion och regelbundenhet är viktigt. Ska väl lära mig nån gång ;)

4 augusti 2008 kl. 23:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida