lördag 30 augusti 2008

dag 34: Besökarstatistik

Lite statistik för webbplatsen.

Trafik:
527 besök har gjorts genom att själv skriva in min webbadress beamsteel.blogspot.com i adressfältet.
70 besökare klickat in sig från andra sidosom har länkat till min viktblogg.
1 besökare har hittat hit via google.com.
1042 st sidvisningar gjorts.

Besökare:
Antal besökare är 598 st totalt under en dryg månad, varav 100 st är unika besökare. Det vill säga 100 ip nummer har registrerats.

Till höger finner ni en geografisk bild över var besöken har kommit. Känn er träffade :-)

Inkomsten från annonseringen på siten har varit 58 cents. Undrar varför...

Eftersom jag strävar efter att bli sektledare, så måste jag bli bättre på att driva in besökare på sajten och få dem att ständigt att återkomma. Detta åstadkommer man genom att länka från andra sidor, t.ex. via forum, i epostsignaturen och få andra (aggressive negotiations) att länka från sina sidor etc. Man bör även registrera sin blogg på google.se som jag inte har gjort...

Sedan måste man ha relavanta saker man dryftar också vilket jag tycker jag gör. Bra att skriva om sex och sånt där. Då får man en hög hit rate på sin sida.

Ikväll blir det ut på lokal, närmare bestämt cover club och se Riff Raff Ruff. Kusin C:s favoritband till lika gamla skolkompisar till mig. Tydligen skall man ta med sig ett timglas för att slippa pröjsa inträde. Då blir det två tomma pet flaskor som är ihoptejpade med varandra. Voila! ett timglas!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Mimmi sa...

Då kanske vi ses ikväll.
Själv ska jag på schlagerklubben.

Om vi inte ses får du ha en bra kväll.

/Mimmi

30 augusti 2008 kl. 12:51  
Blogger magdalena sa...

Men tjejen som läser bloggen från fjällen e ju inte med på kartan.... jag litar inte på kartan...

30 augusti 2008 kl. 14:33  
Blogger Henke sa...

med tanke på att fjällen är glesbefolkat och troligtvis är tärnaby/hemavan fjällmassivet med omnejd uppkopplade mot en host i storuman...för visst lägger tärnaby inte så långt från storuman? (i norrländska mått mätt)

30 augusti 2008 kl. 17:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida