måndag 25 augusti 2008

Dag 29: Domaren blåser halvtid!

Oj nu är det fyra veckor sedan jag började greja med pulver. (Dag 1: Hell begins) Har gått förvåningsvärt lätt att trycka ned ett gäng påsar varje dag. Tanken med påsarna är att köra 8 veckor och hoppas att vågen ska trilla ner på 80 kg. Nu har jag omformulerat det hela och säger att vid 80 kg lägger jag av med 100% påse. Så det kan ta 6-8 veckor till. Vi får se. Lite trist att att inte äta mat alls. Men om man vill vara fin så får man lida pin.

Ja just det ja, imorse vägde jag in mig! Stats nedan:

Nuvarande vikt: 96,8 kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 10,7kg
BMI: 26,9 "BMI" att gå ner till normalvikt: 1,9 BMI enheter

Massa att gå ner: 18,6 kg

Prognos över framtidens viktnedgång:
I snitt ligger jag på en viktminskning på ca: 2,1 kg per vecka. Vilket skulle innebära att jag når målet 80 kg om 9 veckor. Det vill säga 20 oktober.

Snittet är uträknat på de tre sista mätningarna då den första mätningen är inte tillförlitlig avseende hur mycket fett man har tappat. Den första veckan tappar man energireserven som väger några kilo.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det går juh fint för dig :) kul. Jag har skrivit receptet för salladen i bloggen. Du får testa den sen när du är klar med din vikt. Jättebra sallad. Självklart behöver du inte göra lika mycket som de står men ska man äta mycket sallad så är den bra. :)

26 augusti 2008 kl. 19:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida