onsdag 27 augusti 2008

Dag 31: Bytt löpbandet mot terräng


För två veckor sdan var jag på IKSU och gick snabbt/löpte några kilometer varje dag, vilket var kul. Om man ska se till viktminskningen så är den lägst den veckan.

Detta kan bero på att istället för att bryta ner fettet så omvandlar den fett till muskler. Vilket är bra men min första period är att minska fettvolym och inte bygga muskler. Musklerna kommer sedan. Däremot måste man underhålla musklerna så att kroppen inte bryter ner musklerna före fettet. Att bryta ner muskler är lättare för kroppen än att bryta ner fett.

Hur som helst, jag har bytt ut löpningen mot snabb gång i skogarna kring Haga. Där får jag mitt underhåll för musklerna samt att jag förbränner något mer då jag arbetar med kroppen. Är ute och går direkt efter jag har kommit hem från jobbet. Om man tar igen sig en timme eller två innan man går ut så är det väldigt svårt att sätta på sig skorna och gå ut. Bättre att gå ut när man har ångan uppe.

Så mellan 17-18 är jag ute och glider i skogen, med diverse äldre damer med power walking sticks och seniga, fallfärdiga gubbar på 50+ som varje dag tar det där 3,7 kilometer eljusspåret och springer som ett jehu. Med andra ord, jag är ingen soffliggare.



Jag om några månader :-)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Helt riktigt du måste motionera för att behålla dina muskler och bränna fettet istället. Det är något jag gör. Jag vet bara inte om jag bränt fett, men tror ändå jag bygger muskler med gympan, cyklingen och promenaderna. Keep going.

27 augusti 2008 kl. 19:43  
Blogger Mimmi sa...

Skulle oxå göra precis som dig men jag är så lat.
Nä måste ta tag i allt detta nu.
Var ju så duktig för ett år sedan men det var då.

Vi kanske ses i skogen.

27 augusti 2008 kl. 20:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida