onsdag 8 oktober 2008

Dag 73: Henrik laddar inför poker samt inser att marathon är ingenting för honom

Okej. Två dagar kvar tills den stora pokerkvällen. På fredag avgörs kårmästerskapen i poker. Det är nu man ska visa vem som är störst och skickligast.

Det är rätt länge sedan jag spelade live (det låter som om man spelar levande rollspel ute i skogen) men jag tror att jag tar dem allihop.

Rätt svårt i början av kvällen att se vilka kort och ticks spelarna kring bordet har. Det tar nog nån timme innan man börjar på att bli varm i kläderna. Det är en sak att spela mot de som man har spelat mot förut men nu är det nya spelare, klurigt. Jag går väl ut med att spela säkra kort och sedan planerar jag korten efter hand.

Hur som helst tror jag att jag har ett överläge då de andra ska basta och dricka öl... I'm the winner!

Däremot tror jag inte att marathon är ingenting för mig då dels mitt mål om 28 minuter a 5 km är inte ännu är avklarat samt att när man har sett den filmen så är man inte så peppad att springa marathon. Visst springer de som Gollum?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida