söndag 10 augusti 2008

Dag 14: Henrik vaknar och surnar till

I mitt första inlägg skrev jag att jag skulle utvärdera och dra slutsater av VLCD kuren efter fjorton dagar. Nu är fjorton dagar förbi och det känns som det rullar på förutom att man tappar en viss livsglädje då man inte käkar mat med andra och får kocka i sitt nya kök. Men den livsglädje jag förlorar får jag ju tillbaka här på bloggen iform av kommentarer men framför allt på vågen varje måndag (Det har ju i och för sig bara varit en måndag som jag har vägt in mig negativt) åsså mina kompisar som peppar! Utvärdering slutförd: jag kör på vidare en vecka och troligtvis slutför 8 veckors kuren i oktober.

Igår söndag gjorde jag slut på min första ranson pulver, tre paket a 25 påsar -> 75 påsar. Åkte på Willys på Ersboda och köpte nya paket, denna gång två paket chocklad och ett paket Nutrilett Skogsbär. Denna morgon vaknade jag glad ihågen, skuttade upp och började sjunga "Daggstänkta berg"* av Olle Thunberg. "ÅÅhhh äntligen en ny smak" tänkte jag. Fyllde shakern med 4 dl vatten (två dl på förpackningen) och ner med det skogsbärsdoftande pulvret. Skaka skaka (ska börja på nån av stans krogar som bartender efter det här). Tog den lila drycken till min mun och....fy faaaan så jävla otäckt.

Tänk er en liter youkurt (you know the shit) med skogsbärssmak som står i kylen. Du har glömt bort litern några dagar efter utgånget datum och du tänker "2-3 dagar efter bäst-före är väl inget" jo tjena....man häller upp....det ena med det andra flyter upp och ger en ett stort hånflin upp i näsan.... Nu är det där man måste äta för att det är ens enda näring. Huvva!!! Nu ska jag markera upp paketet med "Use in case of emergency only"

* Bilden visar Lasse B och Iron maidens batterist Nicko McBrain sjungandes "Daggstänkta berg".

Ta och sjung med vettja!
"Vi går över daggstänkta berg, fallera,
som lånat av smaragderna sin färg, fallera,
och sorger har vi inga, våra glada visor klinga,
när vi går över daggstänkta berg, fallera. Och berg, fallera."

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grymt bra jobbat kussen!! Fatta vad otroligt deffad du kommer att bli! Charmig och snygg som få - inget kommer att stoppa dig ;)

10 augusti 2008 kl. 11:33  
Blogger Henke sa...

Deffa och deffa, då måste man ju ha muskler under fläsket. De lär jag fixa då jag når slut vikten 80kg. Tänker bygga 5-10 muskler primärt på högersida. Så att man får upp en viss symmetri.

10 augusti 2008 kl. 15:42  
Anonymous Anonym sa...

Hejja duktigt av dig. Jag... ja läs bloggen inte alls normal helg, utan full fart. :) Men ny dag och ny vecka imorrn. Kramisar

10 augusti 2008 kl. 20:34  
Blogger Cajsa är... sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

11 augusti 2008 kl. 15:58  
Anonymous Anonym sa...

hej hej... bra jobbat Henke, ska vi kila till hamptjärnstugan i höst?

11 augusti 2008 kl. 16:00  
Blogger Mimmi sa...

Men du när är nutrilett gott?
Det är ju vidrigt dåligt.
Har provat det men får inte ner det.

Hoppas att det funkar för dig.
Vet att du kommer att klara av att gå ner i vikt för du är ju en kämpare.

11 augusti 2008 kl. 16:10  
Blogger Henke sa...

Magda,Hampis...nja...varför inte lögdeälven ner? (övre nyland -> lögdeå). Det är ju en jättefin vandringsled där. Jag kan vara guide så slipper du! Typ vi kan ta en helg på oss, det vore nåt, eller hur?

Mimmi, jo det stämmer men som ordspråket säger "Vill man vara fin får man lida pin"

11 augusti 2008 kl. 18:08  
Anonymous Anonym sa...

Några rader från storstan:
Bra jobbat grabben!!Läser din blogg nästan dagligen för att se hur det går för dej. Du kämpar så bra! Har testat pulver saken men funkade tyvärr inte på mej smakade inget vidare plus lite andra orsaker;)
Undrar om jag känner igen dej när jag kommer upp nästa gång ;)Kramar i massor till dej :D Kör på hårt nu vidare, snart är du i mål med denna takt!

24 augusti 2008 kl. 09:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida