söndag 17 augusti 2008

Dag 21: Den blivande jojobantarens liv & leverene

Först och främst vill jag hälsa en ny användare på bloggen välkommen. Användaren kommer från Irland, närmare bestämt Dublin. Användaren kikade in hos mig igår. Spenderade 1 sekund av sin dyrbara tid här för att sedan stressa iväg mot nya djärva mål. Jag antar att det inte var en användare av kött och blod utan en spam robot!

Fy bubblan! Tur att man min "kommentera funktion" har captcha implementerat.

Jag var med L och hans fianceé M på bio igår lördag och såg "X files". Bra film trots sina recensioner. Jag ringde M och frågade om hon ville gå på bion också men tyvärr var hon i Långtbortistan (Sthlm) så hon kunde inte bio:a med oss. Hur som helst, M är (trots inga bloggkommentarer...) en trogen "Henrik goes down" läsare och hon har blivit lite orolig för att jag har blivit en jojobantare. Jag antar att några andra av mina läsare också har tänkt tanken. Jag dementerar alla rykten.

Låt mig förklara hur jag ser på jojo bantning och andra "faror" som kan uppkomma efter att man har sagt farväl till Nutrilett och vad måltidsersättare heter. Eftersom jag har aldrig tidigare testat en viktminskningsdiet så antar jag hur en person som vill gå ner i vikt som misslyckas resonerar. Så jag har påttat ihop en liten mini-serie om den blivande jojobantaren. Här kommer första delen.

Del 1: Den blivande jojobantarens liv & leverene
Den blivande jojobantaren märker hur saker som var lätta att göra i vardagen blir lite mer ansträngande eftersom tiden går. Det börjar på att märkas både på vågen och i spegeln att vikten ökar smygande. Förmodligen ser en dag för den blivande jojobantaren ut så här:

Ofta blir det ingen frukost för den blivande jojobantaren, han ska förberedda nåt inför dagen, lämna ungarna på day-care eller sover lite extra. Alltid skönt! Klockan 9.30 så är det fika på kontoret, är rätt hungrig vid det här laget. Kaffe och en tia i automaten för en Delicatoboll. Perfekt hungern försvann. Pigg och alert! 45 minuter efter blodsockerhalten på låg sniff, lite sliten i hjärnan och den blivande jojobantaren går för att kopiera lite papper. Inte så ansträngande. Yes! klockan är 11.30, tidig lunch med kollegorna på indiern nere på Wasagatan. "Perfekt, buffé jag som är ju hungrig" tänker den blivande jojobantaren. Slänger i sig två portioner och några nan bröd. Oj nu drog tiden iväg. Klockan 13.20 tillbaka på kontoret. Kl. 15.00 hörs det "ja må han leva" inne i pausrummet, nån fyller år och bjuder på princesstårta. Två bitar och några kakor. Det är ju så gott! Kl. 15.40 inser att "jobba över" är ett måste för att förberedda morgondagen. Hemma kl 19.15. Rätt så jävla hungrig så den blivande jojbantaren löpte (bilade) förbi Mias Grill köpte ett skrovmål (alltid extra pommes och billig smältost om man vill, vilket som oftast den blivande jojobantaren gör). Tar det piano framför TV:n innan Kvinnofängelset på tv4 börjar kl 00.15. Sedan börjar nästa dag. Läs stycket igen.

Den blivande Jojo bantaren inser att en viktnedgång är det enda som gäller är att han råkade kliva på den där vågen inne på toaletten som för ett år sedan förpassades längst in i toalettskåpet, bakom proppupplösaren och sugproppen (bra att ha utifall att olyckans är framme). "Å helvete, mätarn slog nästan i botten" tänker den blivande jojobantaren och inser fakta. "Här ska det bantas" tänker den blivande jojobantaren.

--------------------

21 dar har gått sedan jag började min viktresa från 107,5 kg till 80kg. I måndags hade jag gått ner 6,4kg efter 14 dagar. Imorgon måndag är det dax för en ny vägning och redovisning av diverse mått, tagna i fredags.

Det enda jag tillåter mig att äta är en så kallad VLCD kost som innehåller 666 kalorier. Läs mer här typ dag 1-2-3

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men om det där är en blivande jojobantares vardag (vilket jag inte tvivlar på) så är väl frågan hur din vardag såg ut innan du började med diet a la Nutrilett?

Tell us mooore!

Personligen så tror jag inte att det är någon fara för dig - herrejesus, med detta engagemang går det ju inte att misslyckas :D

18 augusti 2008 kl. 14:28  
Anonymous Anonym sa...

Längtar efter att få träffas! Hoppas det kan bli snart! Du vet att vi tävlar om magmått!

19 augusti 2008 kl. 19:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida