måndag 18 augusti 2008

Dag 22: Donje, David och jag

Jaha nu har gått tre veckor sedan jag började det här och sedvänjan säger att det är dax för lite statistik. Statistiken tar jag sist.

Jag har ju haft lite problem att ta måltiderna på rätt tid. Problem är nog processen mellan ett tomt glas till ett fyllt glas med hurvens. På kontoret har vi inte tillgång till något kök än så länge. Så jag har brukat gå ut till de gemensamma toaletterna vi har på Humanisthuset och fylla på flarran. Det har ju fungerat när huset stått öde hela sommaren tills mitten av augusti. Nu fylls huset mer och mer med folk och inom nån vecka har vi en massa studenter som springer omkring. Illa för mina måltider. Så jag har tagit steget och införskaffat en Donje. Alla bör ha en Donje på kontoret, den är bra att ha när man blir törstig och varför inte bjuda sina besökare på ett glas. Donje är en 10 liters vattendunk med kran. Enkel att fylla och tvätta, enligt bruksanvisningen. Än så länge har Donje varit till belåtenhet. Lite tråkigt är att inte Donje inte passar in i bokhyllan jag har på jobbet. Nu står den på golvet och utstrålar friskhet.

I och för sig är det första dagen med Donje men jag hinkar i mig hurvens varje gång klockan ringer. Det är ju bra, en klar framgång än tidigare.

Sedan har jag märkt att jag blir lättare och lättare. Även om jag inte har testat att göra saker där man ska vara smidig, typ krypa genom fläkttrummor som nån jäkla James Bond eller kört gymnastik med boll och band, så känns lättheten i hela en. Svårt att säga men det är typ lättare att ta sig upp, spelar ingen roll om det är några trappsteg fler än förrut. Man känner helt enkelt lättare. Man känner sig som min gode vän David Hasselhoff. The Hoff har ju alltid varit en chick magnet, enda sedan Lt. Buchannon (Baywatch) tiden till och med, och på 90-talet har han slagit sig in på en karriär som sångartist. En av flera djupa tolkningar av kända låtar är en tolkning av Björn Skifs "Hooked on a feeling". Den ger en visualisering av vad jag känner. Se en konstnär skapa konst! Främst tog tyskarna emot honom med öppna armar men även resten av världen.



Varje måndag är det mätning som gäller så här kommer mina stats:

Nuvarande vikt: 89,6 kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 8,9kg
BMI: 27,4 "BMI" att gå ner till normalvikt: 2,4 BMI enheter

Mått jämfört med förra mätningen
Midja:112 skillnad: 4 cm
stuss:112 skillnad: 3 cm
bröst:101 skillnad: 11 cm (miss i mätningen?, om nån känner till nån kvinnlig mätingenjör så hör av er...)

Vikt att gå ner: 18,6 kg

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Underbar video med the Hoff... vaddå bakgrund. Härligt att de går åt rätt håll :) Rätt bra att ha en egen dunk med vatten.

20 augusti 2008 kl. 00:12  
Blogger Henke sa...

Vad menar du med "Vadddå bakgrund"?

20 augusti 2008 kl. 00:24  
Anonymous Anonym sa...

Bröstmåttet varierar mycket beroende på hur mycket luft du har i lungorna, så försök att antingen alltid mäta med tomma eller fulla.

20 augusti 2008 kl. 09:15  
Anonymous Anonym sa...

I Hoffens video... jättefina bakgrunder han hade ;) såg bara så roligt ut =P

21 augusti 2008 kl. 00:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida