lördag 9 augusti 2008

Dag 13: inser att nötter är knajk och Läkarvetenskapen hurrar

Jag har i veckan varit på ett antal fester och testat på att vara nära frestelser som chips, salta nötter och godis. En pärs men inga snedsteg som tur är.

Jag börjar på att inse vilket helvete det måste vara att vara beroende av alkohol eller narkotika.

Man vet att det kanske inte bra om jag äter/dricker/snortar det där som är på bordet men lite grann borde inte skada.

För min del var det svårt, mycket svårt att låta bli. Men min karaktär gjorde alltsammans lättare! ;-) Fokuserade och tittade på annat.

Jag tycker att man dras mer till det som är enkelt att ta (typ salta nötter på fest) och käka än att åbäka sig och tillaga en vrakmåltid med glaserade kycklingvingar och smaskiga potatisar skurna i klyftor. Hur som helst så klarade jag mig ur kakmonstrets käftar.

Som jag trodde fick jag en bekräftan att läkarvetenskapen står och applåderar och lyckönskar mig till lycksam nedgång. Vilket jag tackar för.

Min abstinens för att jag inte ens få käka en nöt är ju i jämförelsen med heroinistens abstinens för sin drog mikroskopisk. Läs gärna boken The dirt, dessa grabbar har lite mer abstinens än jag...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida