torsdag 14 augusti 2008

Dag 18: Henrik samtycker och inser fakta











Jag såg SVT:s Olympiska studion igår onsdag. De hade ett inslag från tempocyklingen där Gustav Larsson cyklade till sig en silvermedalj. Efter målgången frågde de frågade SVT journalisten om vad han tyckte om smärta. Han svarade:

"Man njuter inte av smärta men det finns en väldigt fin baksida av det hela; man måste uppleva helvete, för att kunna njuta av himmelriket. Det är en helt underbar känsla!"

Jag håller med fullständigt. Det är helvete jag genom lider nu och snart 5 veckor framåt! ;-) Än så länge ser jag inte mållinjen men snart efter halvlek hoppas jag att se en ljusning.

Någonting tråkigt är att jag börja lagga när det gäller mina drinkar. Idag har jag dragit i mig 4 drinkar vilket egenligen ska vara 6. Detta innebär att jag äter för lite och därmed riskerar att jobbet blir lidande. Har inte känt mig dåsig idag men man vet ju inte imorgon. Så när mat- och sovklockan ringer kl. 06.45 imorgon är det bara att trycka ner en drink i magen, no matter what.

Sedan håller jag med Ara Abrahamian när han idag skippade bronset på grund av den korruption som sprider sig i brottarleden. Det är lite grann som Schlagergrejen att grannländer röstar på varandra och sätter de som verkligen sjunger bra på jumboplats. Lika så med brottningen. "Ni fixar så att vår gubbe vinner så fixar vi OS åt er snubbe".



Sedan tycker jag att inställningen han har att silver eller brons är ett misslyckande. Det är guld man siktar på. Speciellt när man är i den nivån, elitnivån.

Jag jobbar också mot guld, 80 kg jämt när jag har börjat äta normalt (inga pulversäckar).

Failure is not an option.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik - på alla påsarna igen! Håll ut! Ge järnet! Vinn guld!
Kram

15 augusti 2008 kl. 14:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida