måndag 27 oktober 2008

Dag 82: Björn eller Benny pratar tyska och Henke utser vinnaren

Till sist, kl. 11.45 på lördag gick jag igenom 80 kilossträcket, 79,9 kg vilket var förvånande när jag vägde in mig idag. Fortfarande 79,9kg. Men hur som helst, under 80 kg vilket var mitt mål. Därmed har jag uppnått 1 mål av fyra:

# Att efter jag har börjat äta mat väga 80 kg *fixat*


# Springa 5 km på 28 minter (!) (WR ligger på 12.52.79)
# Springa bräntberget
# Träna tre gånger per vecka (typ på iksu eller nåt annat ställe)


Träningen borde funka bra och Bräntbergsgrejen. Senare kommer nog 5 km grejen vara ett minne blott.

Jag hade sedan tidigare utlyst en tävling där de tävlande skulle gissa vilken vikt jag skulle väga in mig på idag samt motivera varför de skulle följa med mig på bio.

Dessa är de tävlande:


Nils: 79,45 kg. Motivering: Jo, jag har James till ära nyss införskaffat den senaste officiella ”James Bond”-mobilen Sony Ericssons Xperia X1… :-)

Clara: 79,3 kg. Motivering: ag tror att du helt klart kommer få den roligaste kvällen med mig som sällskap. Dessutom går jag väldigt sällan på bio :) Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större!


Mor&far: 78,9 Kg,
Motivering: Ta med oss två på bio för

Vi är Dina Fans!
Vi gillar Dig och beundrar din karaktär!
Vi gillar att Du snart nått Ditt mål!
Vi tycker Du gjort det SUPER SUPER SUPERBRA!
Vi gillar James Bond!

Andreas: 79,4kg. Motivering: Om du tar med mig på bio så kommer jag inte offentliggen kommentera den bedövande tystnaden på din blogg om hur det gick i pokern.....

Jimmy: 78,7kg Motivering: svar fråga 2:) För jag älskar BOND o snabba bilar, snygga babes o Skön Teknik. o Gå med en skön polare som man lärt känna bätter på sistone,....o vi kan fira... Jag gått ner från 110 till 89 kilo:)

Det är 6 st som har svarat. Ni har inte gissat rätt på vikten, vilket är helt enkelt dåligt. Med tanke på att ni har haft hela min viktkurva framför er. Sedan motiveringen. Var är alla presenter, smicker? Mycket dåligt.

Inser att jag inte borde ge er nåt pris men va fan jag bjuder allihop på bio!

Alltså på lördag kl 21.00 ses vi på SF!

I min iver att boka biljetter har jag räknat fel på en biljett, så jag har en över.

Den som svarar först och motiverar varför han/hon inte tävlade får biljettten!

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hmmm, en biljett kvar...
79,2kg och sen en motivering... Du gillar ju mig och då är det klart att jag ska med...! Grattis till ditt stordåd. Vi är en hel hög som är imponerade!!! Grattis

27 oktober 2008 kl. 20:10  
Anonymous Anonym sa...

Grattis till din nya vikt!

27 oktober 2008 kl. 21:27  
Anonymous Anonym sa...

Well done, Master Bjelkstal.

Jag deltog inte eftersom jag tyckte att det var en ganska tråkig tävling. Dessutom vill jag inte vinna eftersom jag redan har biljetter till filmen ifråga.

Får jag den ändå? Krille motiverade ju inte varför han INTE deltog sist!

28 oktober 2008 kl. 16:38  
Anonymous Anonym sa...

Härligt Henkan! Är du redo för ytterligare en utmaning? Jag har en på lur om du törs :)

29 oktober 2008 kl. 21:46  
Anonymous Anonym sa...

sista anonyma personen

Shoot, What's the business?

/Henrik

30 oktober 2008 kl. 16:18  
Anonymous Anonym sa...

Toppen!
Jag har anmält dig, mig, brorsan och my darling till http://www.goteborgsvarvet.com/goteborgsvarvet/sv/ den 16 Maj!! Husrum och frukost buffé ingår såklar!

En försenad födelsedagspresent ;)

31 oktober 2008 kl. 10:07  
Anonymous Anonym sa...

Är du på? Jag betalar på fredag :) Annars får du komma ner och supporta!

5 november 2008 kl. 21:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida