måndag 20 oktober 2008

Dag 85: De naturliga 7 och tävling

Uppdatering: sista dag för att tävla är torsdag kl. 24.00.

Håhå...tävlingsdag och en ny invägning. Jag redovisar först vad jag gick ned förra måndan (då jag var sjuk och inte kunde göra nåt...)

Nuvarande vikt: 83,7kg
Startvikt: 107,5kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 23,8 kg
BMI: 23,2 "BMI" ,
Massa att gå ner: 3,8 kg

Sedan tar vi dagens invägning

Nuvarande vikt: 80,7kg
Startvikt: 107,5kg
Målvikt: 80kg
Viktskillnad: - 26,8 kg
BMI: 22,4 "BMI" ,
Massa att gå ner: 7 hg !!!

De senaste veckorna har nedgången varit ungefär 1,6-1,8 kg. Varför nedgången är så högt som 3,1 kg är nog att jag var sjuk förra veckan och åt inte på två dar. Låg i princip i sängen dessa dar och inte gjorde många knop.

Nu till tävlingen!
I torsdags utlyste jag en tävling där vinsten är en trevlig kväll med mig och James Bond. (bio + käk med andra ord).

Tanken var att gissa när jag passerade 80 kg sträcket men nu när jag väger så lite har mina besökare inte så mycket tid på sig att registrera sig.

Därför blir första frågan:
Hur mycket väger Henrik på måndag den 27 oktober?

Jag kommer att köra pulver fram till måndag därefter kommer jag att trappa upp successivt. Så gå igenom bloggen och bilda er en uppfattning om hur mycket en normal veckas nedgång kan se ut.

Andra frågan:
Motivera varför jag ska ta med dig på bio.

Den som vinner behöver inte ha två rätt men svaren ska vara så nära som möjligt. Fråga 2 har jag den allsmäktiges makt att avgöra vem som har bäst motivering.

Medverka gör du genom att skriva upp dig i kommentators fältet nedan. Sedan skriver du svaren i ett mail och skickar in till mig. Henrik@bjelkstal.se

Juryns beslut kan ej överklagas men däremot kan juryn mutas.
Eventuell beskattning betalas av vinnaren.


Eftersom jag har kvar 7 hg så avslutar jag med de naturliga sju. (Naturally Seven).

Inga instrument här inte :-)



men va fan... slänger in en till :-D

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag är med of course hahaha


jimmy jimmy jimmy hihi

20 oktober 2008 kl. 20:03  
Anonymous Anonym sa...

Pimpad! Härligt att du når snart målet. Mmmm är kroppen sjuk så gör den av med massa energi för att bli frisk då går man ner. Det är min teori. :)

20 oktober 2008 kl. 20:34  
Blogger Andreas B sa...

jag är med på din tävling.

22 oktober 2008 kl. 18:41  
Anonymous Anonym sa...

jaa klart jag e med =)

23 oktober 2008 kl. 10:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida